VÄLKOMMEN TILL RIKSDAGSSEMINARIUM

Riksdagsledamöterna Anna König-Jarlemyr (m) och Luciano Astudillo (s) bjuder tillsammans med ALMI Företagspartner in till riksdagsseminarium om nyföretagarnas finansieringsmöjligheter.

Är det lika lätt för alla att starta eget?
Har exempelvis en nyföretagare i Skåne eller Östergötland bättre eller sämre möjligheter jämfört med andra delar av Sverige?
Hur svårt är det att finna kapital inför en företagsstart?
Finns det skillnader beroende på kön, etnisk bakgrund och utbildning?

Det är några av de frågor som kommer att ges svar på den 2 oktober i ett riksdagsseminarium tillsammans med ALMI Företagspartner. På seminariet presenteras en undersökning som opinionsföretaget Synovate genomfört på uppdrag av ALMI. Sammanlagt har 800 nyföretagare intervjuats om allt från hur man finansierade uppstarten av företaget till hur man blivit bemött av finansiärer och institutioner.

Efter presentationen följer en paneldiskussion bestående av: Anna König-Jarlemyr riksdagsledamot (m), Luciano Astudillo riksdagsledamot (s), Göran Lundwall VD ALMI, Anna-Stina Nordmark Nilsson VD Företagarna och Marianne Rugård Järvstråt VD företaget Bombadil publishing.

Var: Mittpoolen, RÖ-huset, Riksgatan 2
När: 2 oktober kl. 10:00-12:00
Moderator: Carl Fridh
Anmälan: till shashika.padmaperuma@riksdagen.se