Almondys tårtor får en ny och kaxigare kostym

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2013 09:54 CET

Samma goda innehåll, men en snyggare utsida. Under våren kommer alla Almondys tårtor att se annorlunda ut i frysdisken. – Förpackningarna genomgår en rejäl make over och förmedlar nu ännu bättre hur goda våra tårtor är, säger Sofie Funevik, marknadschef på Almondy.

Det händer mycket på tårtbageriet i Torslanda utanför Göteborg. Utseendet på förpackningarna har länge varit traditionella. Almondy är allt annat än traditionella, Almondy är hungrigt och utmanande. Den nya designen förmedlar den tårtglädje som bageriet varje dag arbetar för att sprida.

I tillägg till att tårtbiten nu är ställd på högkant ligger fokus på att tala om för kunden vilken smakupplevelse hon kan förvänta sig. – Vi är väldigt stolta över våra goda tårtor och alla de olika smaker som våra tårtor har. Nu förmedlar förpackningarna samma stolthet, säger Sofie.

I tillägg till att förmedla mycket smak visar de nya förpackningarna också fördelarna med Almondys tårtor på ett tydligare sätt. – Alla våra tårtor är helt naturligt fria från gluten och de tinar snabbt vilket gör det enkelt att bjuda på något riktigt gott, menar Sofie.

Almondy mandeltårta med Daim är Almondys mest sålda tårta. Varje år köper svenskarna nästan 1 000 000 Daimtårtor. Alla Almondys tårtor bakas på mandelbotten, baserade på ett svenskt originalrecept från 1890.

Kort om Almondy
Almondy (tidigare Mandelbageriet) är ett Göteborgsbaserat bageri som bakar och säljer djupfryst tårta både inom detaljhandeln och restaurang & storkök. Företaget startade 1982 och säljer idag tårta till 42 länder världen över. Sortimentet består av 10 oemotståndligt goda recept, alla inom samma unika koncept ”gott, enkelt och glutenfritt”.