Pressmeddelande -

Nekrokraft väcker gammalt till liv och siar om en mörk framtid med återfödd singel

Det svenska black/trash metal bandet Nekrokraft har gjort en återinspelning av två låtar från EPn "Witches Funeral" som släpptes 2018. Låtarna släpps på The Sign Records som digitala singlar och den första singeln "Withches Funeral" släpps fredagen den 5:e juni.

Nekrokraft skapar musik som går in på djupet och utforskar botten på din själ med melodiös black/trash metal formad av mytologi, folklore och berättelser om en mörkare tid fylld av mystik.

Nekrokraft bildades i Linköping 2012 och drivs av att leverera musik som väcker känslor. Namnet Nekrokraft är en blandning av orden Nekro (död) och kraft, vilket visar sig i deras unika bidrag till black, trash och death metal scenen.

I december 2019 bestämde sig Nekrokraft att återinspela två av låtarna från den tidigare EPn som ett startskott för ett nytt fullängdsalbum, som är planerad att spelas in under 2020.

"This piece of music was written in an old cellar, down below for almost 10 years ago. Now its time, once again for the Witches to burn, and to be reborn. This re-release of Witches Funeral marks a new decade for Nekrokraft and also reveals something far greater lurking in the shadows." - Nekrokraft

Nekrokrafts sångare Angst Norder är sedan 2016 även sångare i legendariska black/trash metal bandet Witchery.

Singeln "Witchers Funeral" släpps den 5:e juni och åtföljs av en musikvideo som har videopremiär samma dag. Den andra singeln "Return of the Kvlt" släpps senare i sommar.

Förhandsspara "Witches Funeral" här:

Nekrokraft - Witches Funeral

Mer Nekrokraft:

Spotify

För lyssningslänkar och mer information om den här releasen, kontakta Valdemar på: Press@almostreligious.com

• Musik

• the sign records