Alnova söker ekonomiansvarig till sitt Göteborgskontor

Är du en driven och engagerad person som letar nya utmaningar i byggbranschen? Vill du jobba på ett växande företag i nya, fräscha lokaler och med goda utvecklingsmöjligheter?

Receptionist / Ekonomiansvarig

Vill du vara med i teamet som skall fortsätta utveckla Alnova Balkongsystem AB till att bli Sveriges bästa balkongleverantör? Vill Du vara med i team där Du har stor frihet att utforma Dina arbetsuppgifter? Har Du social kompetens, ordningssinne och skinn på näsan? Då har vi jobbet för Dig.

Dina arbetsuppgifter

Tjänsten är i grunden sedvanligt arbete som ansvarig för ekonomin, löner och de administrativa uppgifterna som följer av rollen. Företaget befinner sig dock i en kraftig tillväxtfas så vi ser gärna att Du även axlar rollen att jobba med ständiga förbättringar inom Dina kompetenser. Utöver detta så ingår även att ansvara och utveckla de delar som berör vårt affärssystem (Pyramid).

Tjänsten har idag ingen underställd personal men det finns en del utlagda tjänster som Du kommer att ansvara för. Inom en 12 månadsperiod kommer troligen avdelningen att utökas med en person så tidigare erfarenhet är meriterande.

Om

Alnovas ledord är att leverera kvalitativa, kostnadseffektiva, kundanpassade och kompletta balkongsystem. Sedan starten 1979 har Alnova utvecklats till en av de ledande leverantörerna av balkongsystem i Sverige. Företaget är en etablerad samarbetspartner för såväl flertalet av Sveriges större byggbolag som bostadsrättsföreningar. Alnova har drygt 55 anställda med kontor, tillverkning och utställning i Göteborg. För mer information om företaget och våra system vänligen besök www.alnova.se Mer information om företaget ges vid intervjutillfälle.

Din profil

Förutom relevant utbildning inom ekonomi så är kunskap inom Hogia Lön och affärssystemet Pyramid meriterande. Troligen har Du liknande erfarenhet från verkstads / byggföretag och är van vid projektredovisning, rapporter m.m. Hos oss är enkelhet och kundnytta ledordet så något vi särskilt kommer att värdesätta är Din personliga ”drive” att få uträttat saker på bästa sätt och inte bara som det tidigare gjorts.
Ordning och reda med koll på läget följer av tjänsten samtidigt som Du behöver vara diplomatisk och kommunikativ på alla nivåer.

Villkor

Start: Omgående
Omfattning: Heltid, provanställning följt av tillsvidareanställning
Placering: Göteborg

Vi behandlar ansökningar löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök därför idag!

Frågor? VD Magnus Andersson 070-6764134 eller mail magnus.andersson@alnova.se

Du kan även besöka www.alnova.se/om-alnova/jobba-pa-alnova

• Västra Götaland

Alnova tillverkar och marknadsför egenutvecklade balkonginglasningar, räcken, skärmar, tak och via deras samarbetspartners erbjuder de även balkongplattor i betong eller komposit. Tillverkning, kontor och en komplett utställningshall finns på deras huvudkontor i Orrekulla industriområde i Göteborg.