Alnova söker ytterligare en projektledare

Alnova fortsätter sin personalutökning och söker ytterligare en projektledare till Göteborgskontoret.

Om Alnova Balkongsystem AB

Alnovas ledord är att leverera kvalitativa, kostnadseffektiva, kundanpassade och kompletta balkongsystem. Sedan starten 1979 har Alnova utvecklats till en av de ledande leverantörerna av balkongräcken och inglasningar i Sverige. Företaget är en etablerad samarbetspartner för såväl flertalet av Sveriges större byggbolag som bostadsrättsföreningar. Alnova har drygt 55 anställda med kontor, tillverkning och utställning i Göteborg. För mer information om företaget och våra system vänligen besök www.alnova.se

Vill du vara med i teamet som skall fortsätta utveckla Alnova Balkongsystem AB till att bli Sveriges bästa balkongleverantör? Har du dessutom erfarenhet från att driva teknisk och strategisk projektledning från byggsektorn? Då har vi tjänsten för dig.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som projektledare på Alnova Balkongsystem AB får du en viktig uppgift att bidra direkt till företagets utveckling och fortsatta lönsamhet med placering i Göteborg. Du kommer att ta ansvar för helheten i ett antal entreprenader från erhållet uppdrag till färdigt montage och innefattar bl.a ansvar för:

att tekniskt och strategiskt leda projektledningsarbete av våra balkongsystem

att säkerställa att vi levererar den service och de lösningar som kunden önskar

det interna logistikansvaret mellan konstruktion, produktion och byggarbetsplats fungerar optimalt

att löpande identifiera nya kunder samt utveckla relationer med befintliga kunder och leverantörer

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten krävs att du har tidigare erfarenhet från byggsektorn. Erfarenheter från balkongbranschen värdesätts högt. Minst gymnasieutbildning, gärna med en teknisk-, ekonomisk inriktning samt goda datakunskaper och en god kommunikationsförmåga, skriftlig som muntlig.

För att vara aktuell för tjänsten som Projektledare på Alnova krävs att du har goda kunskaper inom byggkonstruktion samt praktisk erfarenhet från byggbranschen. Vi söker dig som är analytisk, pedagogisk och strukturerad. Eftersom du kommer att ha tät kontakt med kund och kollegor bör du vara en kommunikativ, nyfiken och ambitiös person. Du är stresstålig, har skinn på näsan och kan fatta beslut. Att arbeta självständigt så väl som i grupp är en självklarhet för dig.

Grundkrav som vi ställer på dig gäller enligt följande:

YH utbildning inom teknik / bygg (eller motsvarande) –

Praktisk erfarenhet från byggbranschen

Körkort B - tjänsteresor är vanligt förekommande både lokalt och större geografiskt

Meriterande är kunskaper i affärssystemet Pyramid

Vi arbetar med löpande urval så ansök snarast möjligt. Tjänsten behöver tillsättas snarast Ansök därför idag!

För information: Besök www.alnova.se/om-alnova/jobba-pa-alnova/ eller kontakta Magnus Andersson på 070-6764134 eller magnus.andersson@alnova.se. Maila gärna ansökan med CV till jobb@alnova.se

• Arkitektur

• Västra Götaland

Alnova Balkongsystem startade sin verksamhet för närmare 40 år sedan. Sedan dess har utvecklingen varit stark och Alnova har erhållit en framträdande position på den svenska marknaden.

Alnova tillverkar och marknadsför egenutvecklade balkonginglasningar, räcken, skärmar, tak och via deras samarbetspartners erbjuder de även balkongplattor i betong eller komposit. Tillverkning, kontor och en komplett utställningshall finns på deras huvudkontor i Orrekulla industriområde i Göteborg.

Magnus Andersson