Alpha Plus går in i nya tider​

Vi har spännande nyheter att dela med er från Alpha Plus! Jag har lämnat över stafettpinnen till Niklas Gyllensporre att äga, förvalta och utveckla Alpha Plus från och med januari 2018. Jag kommer att jobba vidare med Alpha Plus under de närmaste åren, och kommer nu få mer tid till att hjälpa många fler människor till en bättre hälsa, genom ännu större fokus på utbildning, samt utveckling av personanpassade och verksamma produkter och hälsoprogram.

Efter snart 35 år, så är det dags att lämna över Alpha Plus till någon med en kompletterande kompetens som kan tillsammans med vår Alpha Plus-familj bygga företaget vidare. Jag hoppas att alla våra underbara kunder är med och stödjer oss under nästa fas av vår utveckling.

Peter Wilhelmsson
Ägare och VD

En spännande framtid

Det känns verkligen roligt och spännande att få komma in i Alpha Plus-familjen! Jag är civilekonom och har ett stort intresse för hälsa, sport och natur. Jag har jobbat och varit delägare under flera år i ett företag som utvecklar kosttillskott under namnet Vitargo. Det är produkter framtagna främst för idrottsutövare. Jag har även utvecklat andra egna företag under 25 år i olika branscher, ett flertal inom detaljhandel och postorder exempelvis Naturkompaniet, samt även inom tillverkande industri. Jag känner stor ödmjukhet och glädje att få möjlighet att arbeta tillsammans med Peter under flera år framöver, och försöka fortsätta utveckla Alpha Plus i samma framgångsrika riktning.

Niklas Gyllensporre

Alpha Plus är ett kunskapsföretag som kombinerar forskning inom funktions-, närings-, livsstils- och skolmedicin för att utveckla skräddarsydda hälsokoncept och kvalitetsprodukter. Vi delar med oss av kunskap och inspirerar till en friskare livsstil och bättre hälsa. Vår övertygelse är nämligen att kunskap är en förutsättning för vårt mål: Att du ska få precis den näring du behöver.