Mighty Detox: Spirella, klorella och koriander i kombination

Mighty Detox kombinerar algerna spirulina och klorella med koriander, som är populära baser i avgiftningsprogram. Ingredienserna är ekologiska, noga utvalda och varsamt behandlade för att bevara näringsinnehållet och förbättra näringsupptaget.

Spirulina är en koncentrerad näringskälla, rik på vitaminer, protein och klorofyll. Det är en blå-grön mikroalg kapabel till fotosyntes, och är en av få alger som kan växa i vatten med högt pH-värde. Vår ekologiska spirulina odlas och framställs via spraytorkning för att bevara näringsinnehållet.

Klorella är en enkelcellig blå-grön alg med äkta cellkärna. Klorella är en källa till DNA, RNA, protein och klorofyll. Klorella är naturligt renande och en populär bas i avgiftningsprogram. Dessutom innehåller den polysackarider, mineraler (som kalcium, järn, fosfor och kalium) och vitaminer (inklusive B12-vitamin). Vår ekologiska klorella odlas i filtrerat vatten under strikt kontroll. Den har öppna celler (cracked cells) för bättre upptag.

Koriander har sitt ursprung i Sydeuropa och Asien och har odlats i över 3000 år både som krydda och som medicinalväxt. Den används i många avgiftningsprogram för effektiv detox.

• Livsstil, mode, fritid

Alpha Plus är ett kunskapsföretag som kombinerar forskning inom funktions-, närings-, livsstils- och skolmedicin för att utveckla skräddarsydda hälsokoncept och kvalitetsprodukter. Vi delar med oss av kunskap och inspirerar till en friskare livsstil och bättre hälsa. Vår övertygelse är nämligen att kunskap är en förutsättning för vårt mål: Att du ska få precis den näring du behöver.

Mona Birgersson Sjöberg

Presskontakt Marketing Director +46 (0)70 220 02 92