Nordic Nutritional Medicine Symposium 2009

Alpha Plus har i 25 år varit ledande inom näringsmedicin och är en pionjär när det gäller att öka kunskapen inom området integrativ medicin. Alpha Plus, ett namn som står för kompetens och nyskapande, har samlat några av världens och Nordens främsta forskare att föreläsa på Nordic Nutritional Medicine Symposium 2009.

Den 17-19 april är det premiär för Nordic Nutritional Medicine Symposium (NNMS) på Sigtunahöjdens Hotell och Konferens i Sigtuna (www.sigtunahojden.se). Detta är Nordens bästa seminarietillfälle för branschfolk inom integrativ medicin. Temat för symposiet är mat som medicin i allmänhet, men makronäring och fytokemikalier i synnerhet. Ett tillfälle där både föredragshållare och besökare är kunniga inom hälsa och näringsmedicin. Fredagens föredrag hålls på svenska. Lördagens och söndagens föredrag hålls på engelska.

I samband med symposiet finns möjlighet för hälsoföretag och organisationer att profilera sig och för det syftet finns100 kvadratmeter utställningsyta till förfogande.
Föreläsarna kommer från Norden, Holland, Storbritannien, USA och besökare väntas främst från Europa.

• fytokemikalier
  • makronäring