Utbildning: Mikrobiomets viktiga roll för immunförsvaret!

En av världens främsta experter inom mikrobiom och immunförsvaret, Dr Michael Ash från England, kommer till Sverige. Lär dig mer om personliga skräddarsydda behandlingar för tarmdysbios och minskad inflammation.

Du kommer lära dig förstå och balansera upp immunologiska störningar och stärka upp immunsystemet.

Du kommer att skaffa dig en djupare förståelse kring vilka bakterier och mikroorganismer som behöver tillsättas och vilka som måste svältas ut, för att få ett mikrobiom i balans.

Du får lära dig hur man skapar molekylära signaler som ger immunsystemet en förbättrad och förstärkt möjlighet att stå emot ohälsa.

Dag 1: Funktionell gastroenterologi – gut-brain, immunsystemet, inflammation

Dag 2: Dag 2: Slemhinnornas immunsystem

Läs mer: https://magnetevent.se/Event/mikrobiomets-viktiga-roll-for-immunforsvaret--dr-ash-11616/

• Livsstil, mode, fritid

Alpha Plus är ett kunskapsföretag som kombinerar forskning inom funktions-, närings-, livsstils- och skolmedicin för att utveckla skräddarsydda hälsokoncept och kvalitetsprodukter. Vi delar med oss av kunskap och inspirerar till en friskare livsstil och bättre hälsa. Vår övertygelse är nämligen att kunskap är en förutsättning för vårt mål: Att du ska få precis den näring du behöver.