Hållbar livsmiljö en självklarhet för oss

Hållbar livsmiljö en självklarhet för oss

Att värna miljö och kvalité är en självklarhet för Alterna Badrum – både när det gäller materialval, transporter och val av leverantörer. Högsta möjliga hållbarhet, med minsta möjliga miljöpåverkan är våra ledord. Genom att välja material, tillverkning och logistik utifrån höga kvalitetskrav och sunda värderingar vill vi bidra till en hållbar livsmiljö som värnar om både människor och djur.

Att följa lagens krav är en minimigräns, men vårt mål är att gå ett steg längre och att arbeta kontinuerligt med förbättringar för att alltid ligga i framkant. Vi arbetar för att påverka produktutvecklingen mot en giftfri och god bebyggd miljö och väljer leverantörer och underleverantörer med omsorg.

Funktionella elhanddukstorkar

Alla Alternas elhanddukstorkar är tillverkade i stål, för fast anslutning eller med stickkontakt. Naturligtvis IP44.

Den slimmade handdukstorken
Rod – en elhanddukstork av rak modell med runda rör, tillverkad av förkromat stål. Finns i en kortare och längre modell, med en effekt på 12 respektive 20 Watt. En single-stolpe för flexibel placering och anpassning till alla former av badrum.

Fyrkantig eller runda rör?
Elhanddukstorkarna som ingår i serien Ray kan väljas med runda eller fyrkantiga rör och stolpar, alla i polerat rostfritt stål. Single-stolpen finns i två olika längder, där den kortare har en effekt på 15 Watt och den längre 30 Watt.

Här kan du ta del av hela Alternabadrums handdukssortiment.

Lisa Brattmyhr

Presskontakt Chef marknadskommunikation 08-58359673