Altran skriver kontrakt med Vafabmiljö Kommunalförbund

Det blev nyligen klart att Altran går in i ett nytt samarbete med VafabMiljö Kommunalförbund. Altran kommer att gå in och stötta i verksamhetsutveckling och bland annat tillhandahålla projektledare som kommer att driva större verksamhetsprojekt, experter inom förändringsledning samt utvecklare för systemutveckling och systemintegration av befintliga och nya system.

”Vi ser mycket fram emot detta samarbete som jag hoppas kommer leda oss till roliga uppdrag och möjligheten att hjälpa VafabMiljö till nytta i verksamheten” – Jenny Olofsson, Business Development Manager.

VafabMiljö är ett Kommunalförbund bildat av kommunerna i Västmanlands län samt Heby och Enköpings kommun. De arbetar med hållbar och miljöriktig avfallshantering och återvinning.

Målet är i första hand att avfallsmängderna ska minskas, det återstående avfallet ska betraktas som en resurs och återvinnas så långt det är tekniskt och ekonomiskt möjligt. VafabMiljö arbetar även med att transportera avfall från industrier och företag. De viktigaste värdena i arbetet är uthållig miljöhänsyn, bra service, god kvalitet, hög effektivitet, stort engagemang och stor kompetens.