Altran vinnare i ramavtalsupphandling för e-arkiv

SKL (Sveriges kommuner och Landsting) Kommentus inköpscentral har tecknat ett nytt ramavtal med Altran Sverige AB. Avtalet har en löptid på tre år, plus en option på ytterligare ett år. Altran tilldelades ”e-arkiv som produkt”.

Enligt SKLs egna beräkningar uppskattas hela ramavtalets årsvolym till 62,7 MSEK eller 250,8 MSEK över avtalsperioden.

- Det här förtroende bekräftar vår strategi inom e-arkiv, att utifrån våra kontor som ligger spridda i landet, kunna agera på lokal nivå och vara ett starkt stöd för våra kunder, säger Carina Eyoma anbudsansvarig på Altran.

För mer information, vänligen kontakta:
Carina Eyoma, anbudsansvarig på Altran
E-post: carina.eyoma@altran.com

• Tjänster, konsult, service

Som världsledande inom innovation och högteknologisk R&D utvecklar Altran tillsammans med sina kunder framtidens produkter och tjänster. Under mer än 30 år har Altran levererat lösningar till ledande företag och organisationer inom sektorer som rymd, fordon, energi, järnväg, finans, hälsovård och telekom.

I Skandinavien är Altran representerat i Borlänge, Göteborg, Karlstad, Linköping, Lund, Malmö, Oslo och Stockholm med cirka 500 medarbetare.