Consignit byter namn till Altran

"Nu tar vi steget fullt ut och antar vårt familjenamn Altran. Allt för att förenkla kommunikationen och tydliggöra att vi är en del av en global organisation av experter inom IT. Enterprise Content Management och Quality & Compliance Management är tongivande kunskapsområden för oss”, säger Hans Johansson, VD Altran i Skandinavien.

Sedan ett antal år tillhör Consignit det globala konsultföretaget Altran Group, med över 18 500 medarbetare och med världen som arbetsfält inom IT, teknik och management.

I Skandinavien är namnet ännu inte så känt, men Altran är ett företag som snabbt nått framgång i framför allt Europa men också övriga världen. Upprinnelsen är två franska ingenjörer med passion för teknik och utveckling som för 25 år sedan bestämde sig för att skapa en gränsöverskridande konsultverksamhet. Idag finns Altran i över 20 länder, är noterat på Parisbörsen och rankas som den mest populära arbetsgivaren i Frankrike bland unga ingenjörer.

I Skandinavien är Altran väl förankrade med 300 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Köpenhamn och Oslo.

För ytterligare information kontakta Hans Johansson, VD Altran i Skandinavien,  tel 031-746 55 51 hans.johansson@altran.se, eller Lizelotte Edvinsson, 0705-33 42 43, lizelotte.edvinsson@altran.se.

Om Altran

Altran är Europas ledande konsultföretag inom IT, teknik och management med drygt 18 500 medarbetare världen över. I Skandinavien är Altran representerat i Stockholm, Göteborg, Malmö, Köpenhamn och Oslo med över 300 medarbetare.

Läs mer på www.altran.se.

• enterprice content management
  • it-konsult