ÅRETS NYHET Alukin SCR 950 visas bland sex modeller på flytande båtmässan Allt på Sjön i helgen.

Allt på Sjön – vi ses i Gustavsberg i helgen!

Den svenska båtproducenten ALUKIN från Roslagen visar i helgen upp sex aluminiumbåtar ur sitt modellprogram på båtmässan i Gustavsberg! Årets högtryck har inneburit mersmak för alla som älskar båtlivet och flytande båtmässan Allt på Sjön kommer lägligt i tiden för den som vill välja ut ny båt till nästa båtsommar.

Nytt för året är att Alukin aluminiumbåtar nu finns hos utvalda återförsäljare med bryggor på centrala platser där man kan provköra och se båtarna i sitt rätta element. De återförsäljare som nu kan erbjuda Alukins aluminiumbåtar har ett urval av demobåtar ur modellserien vid bryggorna för visning och testkörningar. Nimbus Stockholm i Saltsjö Duvnäs och Lidingö står för försäljningen av Alukins fritidsserie i Stockholmstrakten och i Göteborg finns Alukins båtar hos Nimbus i Långedrag.

Mattias Norström och Niklas Eriksson på Nimbus Stockholm i Saltsjö Duvnäs vittnar om sommarens högtryck, som inte bara handlat om det fantastiska sommarvädret.

- Vi har haft högt tryck på försäljningen från starten och levererat fler båtar än vad vi förväntade oss det första året av vårt samarbete med Alukin. Trots att det bara är augusti och vi står inför en lång härlig sensommar och höst blickar vi redan mot nästa års beställningar där vi måste hålla god framförhållning, säger Mattias Norström.

Sommarens mest sålda modeller från Alukin har varit har varit C 750 och SCR 850. Hög efterfrågan har det även varit på den minsta hyttmodellen Sport Cabin 650.

- Vi kommer att visa fyra fritidsmodeller på båtmässan Allt på Sjön i Gustavsberg den 31 augusti till den 2 september. Alukin visar Årets nyhet Alukin SCR 950 samt ett par av sina arbetsbåtar ur Work-serien, så vi har en fin bredd på modellprogrammet på årets höstmässa, berättar Mattias Norström.

Från produktionen i Norrtälje upplever man även ett stort intresse för arbetsbåtarna ur Work-serien som fortsatt säljs från båtproduktionen i Norrtälje till företag och verksamheter med båtar i tjänst.

- Båtarna ur work-serien med bogramp byggs på beställning så vi bokar nu upp vinterns produktion för de båtar som ska ut i tjänst så fort isen gått i vår, säger Peter Nikula, produktchef på Alukin Boats Sweden AB.

Aktuella försäljningsställen ALUKIN aluminiumbåtar:

Stockholm:

Nimbus Stockholm, Saltsjö Duvnäs Tel: 08-716 60 60, E-post: saltsjo-duvnas@nimbus.se

Nimbus Stockholm, Lidingö Tel: 08- 584 905 70, E-post: stockholm@nimbus.se

Göteborg: