Optimerad komfort i alla hyttbåtar

Nyhet   •   Sep 04, 2014 11:38 CEST

I ALUKINs Cabin-modeller är det komforten i förarmiljön som är i fokus inför 2015. I tillägg till nya stolar tillkommer extra stuvutrymmen under sätena som standard i alla ALUKINs hyttbåtar.

-  Vi jobbar kontinuerligt med utveckling och inför nästa år har vi fokuserat på att optimera förarmiljön i våra Cabin båtar. Detta visar vi bland annat i de hyttmodeller som vi har med på båtmässan Allt för Sjön i början av nästa år, säger Peter Nikula, konstruktör och grundare av ALUKIN aluminiumbåtar.

De hyttbåtar som nu är under produktion och som ska levereras under hösten får också de nya Grammerstolarna med tygklädsel.  I de öppna båtarna behåller man Ergo seats, som är omtyckta av båtägarna.

-  Ergo seats håller en hög kvalitet och är sköna, praktiska stolar som lämpar sig väl framför allt i de öppna modellerna. Och självklart får man välja dessa i hyttbåtarna om man skulle föredra dem. Vi erbjuder valmöjlighet till våra kunder, säger Peter Nikula.

Grammer stolarna har mekaniskt fjädring med larmkontakt och rullbälte som standard. Som tillbehör finns till exempel armstöd, ryggförlängning och värme i sitsen.

Fakta, Grammer stolar:

- Klädsel: Tyg