ALUKIN aluminiumbåtar finns nu hos Orust Marin i Henån.

Orust Marin blir återförsäljare för Alukin

Nu står det klart att Orust Marin i Henån blir återförsäljare för Alukin aluminiumbåtar på västkusten. Den väletablerade fullservicemarinan har ett urval av välkända och omtyckta varumärken där nu Alukin ingår som svensk leverantör av helsvetsade kvalitetsbåtar i aluminium för både proffs och fritid.

Orust Marin erbjuder ett tryggt och enkelt liv med båt genom att ta hand om helheten med allt från försäljning av nya och begagnade båtar till vinterförvaring, service, reparationer, tillbehör och drivmedelsförsäljning. Alukins svenska aluminiumbåtar kompletterar sortimentet med tåliga båtar som ofta används under större delen av året.

- För oss är det viktigt att vi har varumärken och produkter som vi själva verkligen gillar. Alukins båtar byggs med en hög medvetenhet för hållbarhet och funktioner för människor med en aktiv livsstil, vilket är egenskaper som vi tycker om och som även kompletterar vår varumärkesportfölj mycket bra. Båtarna är mångsidiga och tåliga med hög komfort och är roliga att köra i hela fartregistret, säger Göran Blomqvist på Orust Marin.

Alukins båtar produceras och byggs i Roslagen på östkusten och är från starten främst byggda för kommersiellt bruk. I dag används båtarna i lika stor utsträckning av människor med en aktiv livsstil där tåliga och underhållsfria båtar ger mer frihet och förlänger säsongen.

- Det ska bli mycket spännande att jobba med Orust Marin som har bred kunskap och ett attraktivt geografiskt läge där vi vet att våra båtar passar väl in. De har också den helhetslösning som vi tror tilltalar många av Alukins båtköpare som vill njuta av fritiden och ha ett bekymmersfritt båtliv året om. Orust Marin är också väl insatta i segmentet aluminiumbåtar vilket vi tycker är viktigt för att kunna förmedla alla fördelar som finns med båtarna, säger Maria Nikula, vd på Alukin Boats Sweden AB.

Varje båtmodell har sin historia

Alla modeller som vi tagit fram är frukten av ett samarbete med våra kunder. Det har funnits ett behov som vi med vår erfarenhet hjälpt till att fylla. I dag är ALUKIN aluminiumbåtar ett av skärgårdens mest eftertraktade aluminiumbåtsmärken. Båtarna har blivit kända för sina exceptionella sjöegenskaper genom hela fartregistret, sin gedigna konstruktion och kvalitet som borgar för ett hållbart och njutbart båtägande för arbete och fritid.

På ALUKIN är vi stolta att från 2018 vara en del av Nimbus gruppen som innefattas av fler olika segment av premiumbåtar. I gruppens varumärkesportfölj ingår Alukin, Aquador, Bella, Falcon, Flipper, Nimbus och Paragon.