​ Älvsbyhus stärker organisationen med ny försäljningschef

Pressmeddelande   •   Aug 13, 2015 07:40 CEST

Olov Granström började sin tjänst som försäljningschef för den svenska marknaden 10/8 2015.

Olov kommer närmast från Skaala Fönster och Dörrar AB där han varit VD under drygt 6 år men har en historia i Älvsbyhus där han jobbade som ritare under ett par år på 80-talet.

”Det känns roligt och inspirerande att vara tillbaka på Älvsbyhus. Sedan åren som ritare har jag varit ute och skaffat erfarenheter både som säljare, säljansvarig och ledare i olika organisationer vilka jag nu kan ta med mig tillbaka till Älvsbyhus”, säger Olov.

”Vi är väldigt nöjda med att åter ha Olov som en del i vårt företag”, säger Kent Johansson, VD Älvsbyhus.

Olov efterträder Frank Ljungstedt som nu gått vidare mot nya utmaningar på kemiföretaget Wibax.

Älvsbyhus är en internationell koncern med verksamhet i Sverige, Finland och Norge. Bolaget bildades 1944 som Norrfjärdens Träförädling. Verksamheten utvecklades och 1960 sattes det första Älvsbyhuset upp. Nu har över 38 000 hus levererats till kunder i Sverige, Finland och Norge. Bolaget har fyra fabriker, tre i Sverige och en i Finland. Bolaget leds av tredje generationen av familjen Johansson, sonsönerna Kent och Stefan Johansson är VD respektive vice VD/byggchef.

Kommentarer (0)