Så blir du expert på att varva studier och jobb

Många studenter behöver kombinera studier och jobb för att få budgeten att hålla varje månad. Men ibland kan det vara utmanande eller rent av svårt att få tiden att gå ihop. Här delar vi med oss av våra bästa tips som hjälper dig på vägen – och som gör dig expert på att kombinera studier och jobb.

Planera mera!

Ta reda på hur studieupplägget ser ut i stort och försök skaffa dig en överblick. Om du har koll på tentor och inlämningsuppgifter kan du också planera in när, och hur mycket du måste plugga. Fråga din utbildningsledare eller en gammal student vad som kommer krävas av dig. När du vet hur mycket tid du behöver lägga på studier, vet du också hur mycket tid du har över – tid du kan lägga på att jobba.

Vill du ta del av alla våra tips? Här kan du läsa hela artikeln.

• student
  • karriärtips
  • extrajobb
  • karriär