Suunto lanserar GPS-klockan Spartan Sport Wrist HR

Spartan-kollektionen utökas med en multisportklocka som har förstklassig optisk pulsteknik från Valencell.

Idag lanseras Spartan Sport Wrist HR, Suuntos första GPS-klocka med optisk pulsmätning för multisport, tävling och träning. För att kunna ge kunderna marknadens bästa lösning har Suunto samarbetat med det amerikanska företaget Valencell, som är branschledande inom bärbar biometrisk datateknik.

Suunto Spartan Sport Wrist HR ingår i Suunto Spartan-kollektionen, som lanserades sommaren 2016. Klockan kombinerar Suuntos välkända robusta design med bekväm pulsmätning på handleden. Spartan Sport Wrist HR har samma multisportfunktioner som den ursprungliga Suunto Spartan Sport och kommer att finnas tillgänglig från och med våren 2017.

Teknik för pulsmätning på handleden från branschledande Valencell
Nya Spartan Sport Wrist HR använder Valencells patenterade biometriska pulsmätningsteknik PerformTek. På grund av ökad efterfrågan på användarvänliga lösningar för sportregistrering har Suunto kombinerat bekväm optisk pulsmätning med sportexpertis och precis registrering, bland annat möjligheten att använda klockan med en traditionell pulsmätare vid behov.

-Vi är väldigt glada över samarbetet med Valencell, som är en ledande innovatör inom bärbar biometrisk datateknik. Samarbetet innebär att vi kan lansera Spartan GPS-klockor med precis pulsmätning på handleden”, säger Sami Arhomaa, Suuntos Performance Business Unit Director. Valencells PerformTek-teknik är bästa tänkbara standard för biometrisk noggrannhet på bärbara enheter. Genom att välja Valencell kan vi vara säkra på att produkten uppfyller alla förväntningar och ger en stabil användarupplevelse.

Fullständig produktinformation släpps senare. Suunto Spartan Sport Wrist HR är en del av Suunto Spartan-lösningen och kan dra fördel av de community-drivna verktygen i Suunto Movescount och Movescount App. Spartan Sport Wrist HR kommer att finnas i tre färger: svart, blå och ljusrosa. Klockan kommer att finnas tillgänglig i handeln från 30 mars 2017 till ett rekommenderat pris av 4599 kr.

www.suunto.com

www.movescount.com