Suunto lanserar Quest i två nya färger

Suunto presenterar nu den populära klockan Quest i två nya iögonfallande färger, Suunto Quest Blue och Suunto Quest Yellow. Quest är en lättanvänd puls- och träningsklocka med alla önskvärda avancerade funktioner för träning, både för den som tränar inför en tävling eller för att nå sina personliga mål.

Med Quest kan träningsprogram laddas ner för att mäta hjärtfrekvens, hastighet, distans, stegfrekvens och varvtid i realtid. Både nya och gamla användare kan nu använda sig av avancerade EPOC* (efterförbränning) och VO2-analyser* via Movescount.com.

För löpning finns Quest med Suunto Dual Comfort Belt och Foot POD Mini. Med GPS-paketet medföljer nya Suunto GPS Track POD som använder ny GPS-teknologi för att mäta hastighet, distans och höjd och för att skapa sträckor som sedan kan ses online och analyseras via Movescount.com

Suunto Quest förser inte bara användaren med fantastiska funktioner för träning och mätning av hjärtfrekvens, utan är också en mycket lätt klocka med en väldigt skön passform.

* EPOC (excess post-exercise oxygen consumption – den mängd extra syre som kroppen behöver för
att återhämta sig efter träning).
* VO2 – syreupptagningsförmåga (volym O2, dvs mängen syre som din kropp använder per minut)

Läs mer om Quest Blue och Yellow här.

• sportklocka

Om Suunto:
Suunto grundades 1936 av Tuomas Vohlonen, en finsk orienterare och uppfinnare som uppfann den vätskefyllda kompassen. Sedan dess har Suunto stått i förgrunden för design och nyskapande inom områden som sportklockor, dykdatorer och dykinstrument som används av äventyrssökare världen över. Suunto utrustar utomhusäventyrare både fysiskt och psykiskt så de kan erövra nya marker, från bergets högsta topp ner till havets djup.Suuntos huvudkontor och tillverkningsfabrik ligger i Vantaa i Finland. Suunto har över 400 anställda över hela världen och företagets produkter säljs i över 100 länder. Företaget är ett dotterföretag till Amer Sports Corporation. Bland systermärkena finns Salomon, Arc'teryx, Atomic, Wilson, Precor och Mavic.