Ames Studios första uppdrag inom mäklarbranschen

H2O Mäklare är en nystartad mäklarfirma som fokuserar på fastigheter vid vattnet och ett sjönära boende. Efter att ha gjort en grundlig analys av industrin märkte designstudion Ames snabbt att alla fastigheter säljs ungefär på samma sätt och det enda unika i processen är själva objektet. Ames Studio ville skapa en historie-baserad upplevelse som mynnar ut i allt material. Genom att skapa ett grafiskt språk som kommunicerar den specifika kategorin nära vatten adderas en premiekänsla till vad som normalt är den största investeringen vi gör i våra liv.

Ames har varit en del utav H2O Mäklares brandingprocess redan från start och tagit fram det nya varumärkets strategi, grafiska identitet och formgett hemsidan utifrån ett designperspektiv men har även en roll i kommande rörligt material och delaktighet i innehållet.

"Att köpa eller sälja en fastighet - ett hem - är en utav de största investeringarna vi gör i vårt liv och idag blir det lätt en "quick exit" efter en lång process. Genom att använda sig utav unikt material och erbjuda skräddarsydda tjänster för varje kund blir varje objekt, projekt och relation, unik. Och förhoppningsvis bestående", säger Ames Studios grundare, Amanda Ames.

Genom sitt unika och starka fokus på vatten har H2O Mäklare skapat en blå tråd genom hela sitt arbete som syns i allt de kommunicerar och gör. De donerar bland annat 5% av sin kommission till vattenrelaterade projekt världen över och deltar i flera olika event med fokus på vatten världen över varje år. För att se mer utav varumärket - besök deras egna hemsida www.h2o.se, och missa inte att besöka de senaste objekten till salu för att se de nylanserade filmerna för respektive objekt.