Amnet rekryterar Mikael Taipale från GroupM

Amnet har rekryterat Mikael Taipale som ny Commercial Director. Mikael har en gedigen bakgrund som tidigare digitalchef på både MEC och OMD, därefter VD på Xaxis i fem år innan han tillträdde sin nuvarande tjänst som Digital Trading Director på GroupM.

- Jag är väldigt glad och stolt att arbeta med Mikael och ha med honom i teamet, han har precis den kompetens och erfarenhet som vi behöver i vår fortsatta tillväxt. Vår vision är att vara Sveriges ledande trading desk och Mikael kommer att ha en viktigt roll i det säger Kristina Juhlin, VD på Amnet.

- Dentsu Aegis har imponerat på mig med sina satsningar och investeringar inom data, tech och analys likväl som sin härliga företagskultur och framtida vision. Jag ser fram emot att joina teamet och vara med och vidareutveckla Amnet med fokus på affär och framtid säger Mikael Taipale.

Mikael tillträder sin tjänst i mitten av september.

• rekrytering
  • marknadsföring
  • annonshandel
  • programmatisk
  • programmatic
  • amnet
  • mikael taipale
  • commercialdirector

Amnet är Dentsu Aegis Network globala trading desk och en av världens ledande erbjudande inom konsultation och genomförande av data-driven insikt, analys, programmatiska medieköp, aktivering av data samt data visualisering.

Amnet finns idag representerade på 44 marknader, Amnet Sverige har funnits sedan 2014 med i dagsläget 20 anställda. Bolaget har haft en hög tillväxt sedan start och förväntas fortsatt tillväxt under 2017.

Koncernen Dentsu Aegis Network består bland annat av bolagen Amnet, Carat, Vizeum, iProspect, Isobar, Outfox, MKTG och Posterscope.

Kristina Juhlin

Presskontakt VD Amnet Sverige