Amplifier Game Invest presenterar Linn-Marie Edlund

Linn-Marie Edlund från Skellefteå, tidigare projektledare på Goodbye Kansas Labs, började vid årsskiftet 2020 jobba på Amplifier Game Invest AB (“Amplifier”) som Exekutiv producent. Hon har tidigare jobbat med jämställdhet och projekt inom spelbranschen i norra Sverige. Hon är också ideell projektledare för en av Skandinaviens största spelfestivaler, Nordsken.

“Det känns spännande att få jobba med några av de främsta i branschen. En annan spännande faktor är självklart att vara en nod för norra Sverige. Spelbranschen växer ständigt och det är spännande att se att det går så bra för många svenska bolag.” säger Linn-Marie Edlund.

​Linn-Marie kommer att arbeta tätt med samtliga Amplifiers bolagsinnehav, för närvarande 7 spelbolag spridda över Sverige, Norge och Danmark. Hennes unika kompetens kommer att tillföra stort värde inom områden där Amplifier idag saknar dedikerad expertis: Inom marknad och community management, inom kommunikation och event planning.

“Vi knyter till oss en av de varmaste och mest engagerade personerna inom Svensk spelkultur, samtidigt som vi får en fantastisk möjlighet att bredda vårt erbjudande till våra partnerbolag. Vårt mål är att bli den mest intressanta investeraren för spelbolag i världen, och med Linn-Marie ombord tar vi ett stort steg i den riktningen. “ säger Per-Arne Lundberg, VD för Amplifier Game Invest