Lund Comedy Festival – 2016 års datum

Pressmeddelande från Anagram

Lund Comedy Festival – 2016 års datum

Sveriges största humorfest arrangeras för sjunde året i rad

Lund Comedy Festival är Sveriges största festival för humor och arrangeras årligen i Lund sedan 2010. Intresseanmälningarna från artister som vill vara med i årets festival har strömmat in den senaste månaden. Programläggningen pågår, även om det dröjer ännu lite innan de första programpunkterna kan presenteras. Klart är i alla fall att festivalen hålls mellan den 31/8 och 3/9.

Bakgrund Lund Comedy Festival

Lund Comedy Festival har från start lockat nationella stjärnkomiker och internationella toppnamn och nykomlingar till Lund för en fyra dagar lång festival dedikerad åt humor i dess bredaste bemärkelse. Initiativtagare till festivalen och arrangör är Anagram.

Bland årens tidigare medverkande finns bl a:

Johan Glans, David Batra, Babben Larsson, Jonas Gardell, Özz Nûjen, Måns Möller, Annika Lantz, Petra Mede, Ann Westin, Anna Blomberg, Sissela Benn och internationella stornamn som Bill Bailey, Alan Davies, Nina Conti, Jason Byrne, Dom Joley, Sally Phillips, Tig Notaro, The Pajama Men, Jen Kirkman, Gemma Whelan, The Boy With Tape On His Face, Abandoman och Lili La Scala.

Anagram Live AB

Kajsa Jönsson, VD Anagram Live

kajsa@anagram.se

• Konst, kultur, underhållning

Anagram är ett oberoende produktionsbolag verksamt inom film, TV, webb och livescenen. Vi finns i Lund, Stockholm och Göteborg, och jobbar både nationellt och internationellt. Med stort engagemang, nyfikenhet och en rejäl portion nyskapande samarbetar vi med de bästa kreatörerna, manusförfattarna, regissörerna och produktionsteamen som finns att hitta. Vi älskar det vi gör och räds inte utmaningar. Det är roligast så!

Mats Alders

Presskontakt CEO Anagram +46 (0) 707-25 32 00