Nedräkningen har börjat: Snart är det Julafton i Lund!

Årets upplaga av julshowen ”Julafton – en humorfylld helkväll med julbord, show och efterfest” bjuder på en imponerande artistparad; på scenen möter vi funklegenden Eric Gadd, skönsjungande Shirley Clamp och Sveriges nya soulstjärna Miriam Bryant tillsammans med prisade komikerna Thomas Pettersson, Sissela Benn och Anders Jansson! Scenen är Färs & Frosta Sparbank Arena i Lund.

–  Vi fortsätter att utveckla julshowkonceptet med en mix av humor och musik, och har i år med oss Adde Malmberg som regissör, säger producent Anna Modéer Wiking på Anagram. Med årets artister är ambitionen att fortsätta leverera underhållning av hög klass och på så sätt bidra till att Lund stärker sin position som attraktiv humorstad, avslutar hon.

För musiken svarar även i år kapellmästare P-O Nilsson. Tillsammans med sitt sex man starka liveband levererar han sköna toner under såväl show som efterföljande dans – sedan kör DJ igång resten av natten.

–  Det är tredje året i rad som Julafton arrangeras i Lund – ett evenemang som attraherar publik från hela regionen, säger Berne Nilsson, arenachef Färs & Frosta Sparbank Arena.

Julafton 2013 är en fenomenal helkväll fylld till bredden med rolig och fartfylld underhållning, musik och dans. Självklart ingår också traditionsenligt julbord med säsongens alla läckerheter.

Arrangemanget presenteras av Anagram i samarbete med Evenemangsgruppen AEC AB och går av stapeln på Färs & Frosta Sparbank Arena i Lund vid följande datum: 28/11, 29/11, 5/12, 6/12, 12/12, 13/12

För mer information, vänligen kontakta projektledare Lotta Forsblad, tel 0736-101663, lotta@anagram.se

www.julafton2013.com