Familjen Alling Dahl

Anebyhusgruppen skapar film tillsammans med Morgan Alling

Till våren 2020 är Allings hus klart för inflyttning i Nacka utanför Stockholm. I ett tidigare reportage i Anebyhusgruppens tidning Villaskaparna berättar Morgan Alling om det påbörjade husprojektet.

– Vi har många val framför oss nu och försöker att ha roligt under tiden. Vårt hem ska vara öppet, där alla ungar alltid kan känna sig välkomna oavsett hur de har det hemma.

Filmserien släpps i ungefär 15 avsnitt som blandar humor och allvar. Tittarna får lära känna familjen Alling, och för husbyggaren utlovas stor igenkänning. Dessutom bjuder Anebyhusgruppen på konkreta tips för ett husbygge. Säsong 1 börjar sändas varje torsdag från 10 oktober till 7 december.

– Det känns väldigt roligt att familjen Alling-Dahl fastnade för ett av våra hus och det känns spännande att vi får möjligheten att följa familjen under hela resan. Något jag tror kan vara intressant för många presumtiva husköpare, avslutar Elin Ivarsson.

Ämnen

Anebyhusgruppen AB, med varumärkena Anebyhus, Ekeforshus, Kungshus och Ekonomen har huvudkontor i Åseda och Jönköping samt produktionsanläggningar i Åseda och Klöverfors – och är en av Sveriges äldsta trähustillverkare. Anebyhusgruppen producerar och marknadsför genomtänkta, prefabricerade styckehus, grupphus och volymhus för den svenska och åländska marknaden.
Anebyhusgruppen ingår i träförädlingskoncernen Surewood Industries AB. I koncernen ingår även Spaljisten AB och KG-List AB.

Fredrik Anheim

Anebyhusgruppen AB – Ett gediget husföretag

Anebyhusgruppen AB har huvudkontor i Åseda samt produktionsanläggningar i Åseda och Klöverfors och är en av Sveriges äldsta trähustillverkare. Anebyhusgruppen producerar och marknadsför genomtänkta, prefabricerade styckehus, grupphus och volymhus för den svenska och åländska marknaden.

Anebyhusgruppen AB är ett husföretag som ingår i träförädlingskoncernen Surewood Industries AB, tillsammans med Spaljisten AB och KG-List AB.

Anebyhusgruppen
Järnvägsgatan 12