Medvetna författare blir publicerade

99.8 % av de bokmanus som skickas till svenska bokförlag refuseras. Författarcoachen Ann Ljungberg, som stöttar romanförfattare på vägen mot publicering, har identiferat 143 anledningar till refusering. Och 7 områden där författarna kan stärka sin position. Hur det går till berättar hon i en kostnadsfri föreläsning.

I den kostnadsfria serien ingår också en föreläsning om att strukturera sin roman och en e-bok om att skriva dialog. De finns tillgängliga på http://skrivarprat.kajabi.se under augusti.

Programserien fortsätter med 30 föreläsningar under det kommande året.

- Min vision är att vi ska få ser många fler riktigt genomtänkta manus som kan antas för publicering, säger Ann Ljungberg.

Nu utlyser hon en tävling för att stärka författare inför - eller motverka - refusering. Tävlingsinstruktionerna finns här: http://www.annljungberg.se/2011/08/skrivtavling/

_____________________________________

För kontakt

ann ( at ) annljungberg.se

• Litteratur

• författare
  • skriva
  • coach
  • expertföreläsningar
  • böcker

Ann Ljungberg Författarcoach - stöd från idé till färdig bok

Ann har arbetat med närmare 500 bokmanus, som lektör, redaktör, författarcoach och skrivarkursledare. Ca 100 av dessa har hittills blivit publicerade böcker. De finns på förlag som A.Bonniers, Norstedts, Damm, Natur & Kultur, Wahlström & Widstrand, Mormor, Kalla Kulor, Svenska Förlaget, Isaberg med flera.

Hon leder kurser på distans och utomlands, coachar författare enskilt och i grupp och lektörsläser roman- och fackboksmanus. Företaget startade 2003.