Volvo vänder sig till Another Textile Company för Iron Mark Collection

Vår affärsidé är att utveckla och stärka varumärken genom att designa och producera hållbara kläder och varor för företag och organisationer. Efter mer än 20 år inom textilindustrin beslutade vi att bryta mönstret och bli "en annan". Eftersom vi tror att det finns ett annat sätt, ett annat imorgon och en annan framtid. // Fredrik Strand, VD och grundare

Produkter från Volvo Group Merchandise Services symboliserar samma omsorg för kvalitet, säkerhet och miljö som när de placeras på lastbilar, bussar, marina motorer och byggutrustning.

De valde oss noggrant som en högkvalitativ leverantör för att möta deras höga etiska och hållbara krav genom att leverera samlingar gjorda av organisk, GOTS-certifierad bomull, av spårbara GOTS-certifierade fabriker.

Samarbetet mellan ATC och Volvo Group Merchandise Services startade 2015.

ATC tillhandahåller standarder som Fairtrade, GOTS och GRS. Målet är att deras produkter ska vara en bra affär för sig själva, sina kunder såväl som för sina leverantörer. Genom att arbeta så nära kunden och partners som möjligt säkerställer de att rätt beslut fattas under hela inköpsprocessen och leveranskedjan.

"Vi tror verkligen att alla kan bidra till en bättre framtid och att en bra sak leder till en annan."
/ Fredrik Strand

Volvo Group Merchandise Services är den officiella globala leverantören av varor för Volvokoncernen. Huvudkontoret ligger i Göteborg, Sverige.

• Ekonomi, finans

After more than 20 years in the textile industry. We decided to break the pattern and become “another”.

Because we believe there is another way, another tomorrow, and another future ahead.

Do you have a product or collection and looking to make it sustainable? We will help you with design, sourcing, and production.

To us, another is not one more of the same old kind. It is a whole other company, with a whole different view. One that marches to its own drum and tells another story.

”We aim for the highest quality, not only in our choice of fabrics but also in our commitment to a sustainable development and good working conditions”

By offering production in Fairtrade-certified cotton we want our products to be a good deal for us and our customers as well as for our suppliers.

By working as closely to our customers and partners as possible, we can ensure the right decisions throughout the purchasing process and supply chain.

We truly believe that everybody can contribute to a better future and that one good thing leads to another.

Fredrik Strand

Presskontakt VD, owner