Reportage från Anturadagen 2015

Torsdagen den 22 oktober 2015 arrangerades den tionde upplagan av Anturadagen. Över 200 projektchefer, portföljansvariga och andra intressenter samlades en heldag för att utbyta erfarenheter kring Antura Projects och projekt- och portföljhantering.

Anturadagen är en uppskattad mötesplats där Anturas kunder och andra intresserade samlas för att utbyta erfarenheter kring Antura Projects och projekt- och portföljhantering. Detta år hade över 200 personer samlats för att lyssna till kundcase från verkstadskoncernen Seco Tools, universitetssjukhuset CHUV i Schweiz och Göteborgs Stad.

Daniel Jafari, en av Sveriges främsta experter på nyttorealisering, var också på plats för att presentera hur nyttorealisering kan uppnås genom projektportföljstyrning.

Som tack för deras insatser på Anturadagen, valde Antura detta år att donera en summa pengar till UNHCR i varje föredragshållares namn. Ett bra sätt att stödja kampen för en värld där människor på flykt har en trygg framtid.

För att ta del av det fullständiga reportaget, besök www.antura.se

• unhcr
  • projekt- och portföljhantering