Veckans Affärer och Bisnode utser Antura till Superföretag 2015

Antura uppmärksammas återigen som ett av Sveriges mest välmående tillväxtföretag och erhåller för fjärde året i rad utmärkelsen Superföretag i Bisnodes och Veckans Affärers årliga sammanställning.

Antura är 1 av 496 företag i Sverige som har utnämnts till Superföretag, den mest krävande utmärkelsen att både erhålla och bibehålla. För att komma med i rankningen krävs att bolaget fyra år i rad har klarat högt ställda krav på tillväxt, lönsamhet och avkastning på kapital. I snitt är det bara någon tiondels promille av de svenska företagen som lever upp till kraven.

För att kvalificera sig handlar det inte ”bara” om hög och jämn tillväxt – här krävs långsiktig försäljningstillväxt i kombination med uthållig lönsamhet och en långsiktigt fungerande resurshushållning och finansieringsstrategi.

De tuffa kriterierna för Superföretagen innebär inte bara att det är svårt att ta sig in på listan; det är också svårt att ligga kvar på listan från ett år till nästa. En majoritet av bolagen består därför av ”nya” företag, dvs. företag som utnämns som Superföretag för första gången. Antura är 1 av 28 företag som har klarat kraven och utsetts till Superföretag för fjärde året i rad.

Superföretagen presterar inte bara bättre ekonomiskt än andra jämförbara företag, de spelar också en nyckelroll för att skapa nya arbetstillfällen. Årets 496 Superföretag står för omkring 20 % av alla nya jobb i näringslivet.

För ytterligare information, besök Antura.se

• superföretag