Antura utses till Superföretag för femte året i rad

Antura blir Superföretag för femte året när Veckans Affärer och Bisnode korar Sveriges mest välmående tillväxtföretag. Antura är 1 av 28 bolag som klarar av att finnas med på listan fem år i rad.

Antura är 1 av totalt 580 företag i Sverige som har utnämnts till Superföretag. För att komma med i rankningen krävs att bolaget fyra år i rad har klarat högt ställda krav på tillväxt, lönsamhet och avkastning på kapital.I snitt är det bara någon tiondels promille av de svenska företagen som lever upp till kraven. De senaste fyra åren har Antura mer än fördubblat såväl omsättning som antal anställda, något som vägs in i bedömningen.

En majoritet av bolagen på listan består av ”nya” företag, dvs. företag som utnämns som Superföretag för första gången. Antura är 1 av 28 företag som har klarat kraven och utsetts till Superföretag för femte året i rad.

Superföretagen presterar inte bara bättre ekonomiskt än andra jämförbara företag, de står också för en stor andel av tillväxten, utvecklingen och de nya jobben i Sverige.

• superföretag

Antura har ett stort antal kunder och över 150 000 nöjda användare i mer än 50 länder. Bland kunderna återfinns välkända företag och organisationer såsom Husqvarna, PostNord, SJ, Saab, Intrum Justitia, Lantmännen och Assa Abloy.