Ny Sales Manager på Antura Danmark

Anturas danska verksamhet, som bedrivs i det danska dotterbolaget Antura A/S, har rönt stor framgång sedan etableringen 2011. För att ta verksamheten till nästa nivå har Antura Group tillsatt Jørgen Fæster som ny Sales Manager för danska marknaden.

Antura är sedan fem år tillbaka en etablerad leverantör av projektverktyg på danska marknaden med kunder såsom Post Danmark, Copenhagen Airports, Lantmännen, Unipension, Scandi Standard och Slagelse Kommun. Som ett led i att utveckla denna marknad, har Antura förstärkt med en ny Sales Manager. Jørgen Fæster har närmare 30 års erfarenhet av försäljning och säljledning inom ERP, PPM (projektverktyg) och konsultverksamhet från välkända it-bolag såsom Atos, Siemens, SAP och TietoEnator. Senast var han Sales Manager på Ciber och dessförinnan Executive Account Manager hos danska projektverktygsleverantören Pactor.

–Jørgens långa erfarenhet av kvalificerad försäljning inom affärssystem och projektverktyg kommer att bli ett starkt bidrag till Anturas fortsatta tillväxt i Danmark. Med ett fantastiskt nätverk inom offentlig sektor i Danmark ser jag Jørgen som helt rätt person att ta Antura till nästa nivå på den danska marknaden, säger Mattias Andersson, CEO Antura Group.

–Antura har verkligen lyckats på skandinaviska marknaden för projekt- och portföljhanteringssystem! Jag upplever Anturas förhållningssätt till kunder och marknaden som exceptionellt dedikerat och jag har inte tidigare i min karriär i it-branschen stött på en leverantör med så många nöjda kunder. Kundnöjdheten beror naturligtvis på en fantastisk och användarvänlig produkt, men kanske framförallt på ett affärsmässigt och professionellt förhållningssätt gentemot såväl marknaden som kunderna. Det är med stor stolthet som jag träder in i Anturas värld och därmed bidrar till att Antura Projects får det utrymme på den danska PPM-marknaden som Antura förtjänar, säger Jørgen Fæster, Sales Manager Denmark.

För mer information, vänligen kontakta:

Mattias Andersson, CEO Antura Group
mattias.andersson@antura.se

Jørgen Fæster, Sales Manager Denmark
jorgen.faester@antura.dk

Antura har ett stort antal kunder och över 150 000 nöjda användare i mer än 50 länder. Bland kunderna återfinns välkända företag och organisationer såsom Husqvarna, PostNord, SJ, Saab, Intrum Justitia, Lantmännen och Assa Abloy.