​Anytec uppdaterar sina hyttbåtar med ny design

När Anytec 747 CAB och Anytec 868 CAB lanserades satte vi ribban för hyttbåtar med utombordare på den svenska marknaden. Nu går vi ett steg längre och uppdaterar båda modellerna med ny design, fler tillval och den senaste tekniken.

Inför båtsäsongen 2015 ser sidorutorna helt annorlunda ut, med en djärvare och självsäkrare framtoning. En stabil helhet med rakare linjer och karisma som övertygar.

Sidorutornas nya design har också en viktig funktion, helt nya fenor drar in luft i hytten och bidrar till förbättrad luftcirkulation under färd, något som kommer väl till pass under varma sommardagar.

- Att på det här sättet förena funktion och design är något av grunden i hela Anytec-konceptet, förklarar Magnus Östman, Marknadschef hos Anytec Sweden AB.

Även när det gäller komfort och säkerhet implementeras ett flertal förändringar, med flera olika alternativ när det gäller stolar och stativ från välkända leverantörer. Allt för att din körupplevelse ska vara optimal oavsett väder och årstid.

Den nya designen visas upp för första gången på vårens båtmässor i Göteborg och Stockholm. Besök oss där! Fram till dess släpper vi kontinuerligt årets nyheter på såväl MyNewsdesk som Facebook.

• Semester

• anytec
  • båt
  • örnsköldsvik
  • flytande båtmässa
  • båttillverkare
  • båtbranschen

Anytec är idag ett växande företag med gamla anor i båtbyggarkulturens Öregrund. Med huvudkontoret i Örnsköldsvik och egen fabrik bygger vi idag världens främsta aluminiumbåtar. Vårt unika skrov är utan jämförelse det kraftigaste på marknaden och vi har samma kvalitetsfilosofi från vår minsta modell till den allra största.