En ny båtupplevelse från Anytec - Lanseringen av 860 CAB

Idag lanserar Anytec sin nya kabinbåt - Anytec 860 CAB. En båt med fantastiska sjöegenskaper som ger båten en otrolig körglädje oavsett årstid.

– Båten har vuxit fram utifrån våra kunders önskemål och utvecklingen av båten har pågått i snart två år.  Resultatet är en handbyggd pärla som är väl anpassad för den skandinaviska skärgårdens alla möjligheter, säger Torbjörn Begner, marknadsansvarig på Anytec.

Målet med 860 CAB har varit att skapa en tilltalande och övernattningsklar båt med alla bekvämligheter. För att leva upp till de höga krav som Anytec ställer på sina båtar har även design, funktion, fartresurser och hög säkerhet stått i centrum. Grunden till båten är det väl beprövade och mycket omtyckta skrovet från Anytec 960 CAB. Resultatet är en snabb och bränslesnål båt som trivs lika bra i vattnet under såväl sommar som vinter.

– Helhetsintrycket har alltid varit avgörande för våra båtar. Den råa och avskalade exteriören gör att båten både ser och känns robust. Väl inne i båten möts man av en skön inredning där både förare och passagerare kan njuta av färden, fortsätter Torbjörn Begner.

Båten riktar sig till den som har behov av en transportbåt, för en skön weekend ut i skärgården samt till familjen som vill åka bekvämt med sina barn i alla typer av väder.

– Vår målsättning har alltid varit och kommer alltid vara att bygga de bästa aluminiumbåtarna som finns på marknaden. Anytec 860 CAB är det senaste steget i den utvecklingen, säger Torbjörn Begner.

Anytec 860 CAB finns tillgänglig för beställning från och med idag. Båten finns för provkörning och visning på Anytecs försäljningskontor på Pampas Marina Solna.  Mer information och kontaktuppgifter hittar du på vår webbplats http://i.anytec.se.