Nästa generations hyttbåt från Anytec med utombordare – Anytec 868 CAB

Sammanfattning

·  En helt ny hyttbåt från Anytec lanseras i samband med Allt på Sjön i Gustavsberg

·  Baserad på det beprövade och omtyckta skrovet från Anytec 860 SPD

·  Dubbelmontage med upp till 600 hästkrafter

·  Möjlighet att installera joystickstyrning – kör båten i sidled!

·  Anpassad för en krävande målgrupp, snabba transporter oavsett tid på året

·  Kan levereras med Simrads navigationsutrustning; Bredbandsradar 4G, 16 tum plotter med touchscreen. GoFree trådlös uppkoppling. Komplett marint ljudsystem via SonicHub.

·  Båten är konstruerad utan motorbrunn. Detta innebär att båten har en öppnare däckytor bakom hytten.

I samband med båtmässan Allt på Sjön i Gustavsberg premiärvisar svenska Anytec sin senaste hyttbåt med utombordare – Anytec 868 CAB.

Båten baseras på det beprövade och omtyckta skrovet från Anytec 860 SPD och erbjuder en komplett upplevelse utöver det vanliga.

Anytec 868 CAB är en mycket stor och kraftfull båt, med en längd på nära nio meter och upp till 600 hästkrafter på aktern. En båt som drar blickarna till sig redan i hamnen. Fartområdet sträcker sig hela vägen upp mot 55 knop.

-  Anytec 868 CAB är resultatet av ett långt och intensivt utvecklingsarbete. Det finns en stor kundgrupp som inte vill krångla med kapell utan bara vill sätta sig i båten och köra, oavsett väder. Med Anytec 868 CAB vill vi möta det behovet och erbjuda en kombination av mäktig prestanda, vacker design och grym konstruktion, berättar Magnus Östman, marknadschef hos Anytec Boats AB.

Båtens hytt har designats med dig i fokus. Öppna ytor, stora och smarta stuvutrymmen och gott om plats för upp till åtta passagerare med god komfort. Stora fönster ger såväl förare som passagerare god sikt i alla riktningar.

Anytec 868 CAB är förbered för blixtsnabb navigationsutrustning från världsledande Simrad. En 16 tum stor plotter med touchscreen ur Simrads NSS-serie ingår som standard. Båten kan även utrustas med Simrads Bredbandsradar 4G för garanterat säker och snabb navigering på sjön. Navigationspaketet kan kompletteras med ett ett flertal andra tillval. Exempelvis GoFree Wireless, ett system för att koppla samman din telefon eller surfplatta med båten. På så sätt har både förare och passagerare tillgång till information från båtens plotter under hela resan. Ta med dig din musik ombord med perfekt ljud från dina mediaenheter via Bluetooth till SonicHub, ett komplett marint ljudsystem som levererar suverän ljudkvalitet.

Båtens akter är konstruerad utan motorbrunn. På så sätt har vi kunnat öppna upp ytorna bakom hytten på ett helt nytt sätt.

• Semester

• båt
  • båttillverkare
  • örnsköldsvik
  • båtbranschen

Anytec Boats AB producerar och distribuerar högpresterande aluminiumbåtar inom premium-segmentet på den europeiska marknaden. Huvudkontoret ligger i hjärtat av Höga Kusten, Örnsköldsvik. Idag exporteras Anytecs båtar till tolv europeiska länder, inklusive Ryssland.