Apica lanserar ny version av avancerat last- och stresstestverktyg – bättre kontroll över lasttestscenarier

Apica, Nordens ledande företag inom lasttester, prestandaanalyser och övervakning av webbsajter, molntjänster och mobila applikationer, lanserar idag en ny version av sitt avancerade lasttestverktyg ProxySniffer.

Den nya versionen av Apica ProxySniffer 5.0 innehåller ett flertal nya funktioner som ger användarna av detta avancerade last- och stresstestverktyg för webbapplikationer ännu bättre kontroll över sina lasttestscenarier, och hjälper dem att identifiera prestandaproblem ända ner till nätverks- och infrastrukturnivå.

Nytt i ProxySniffer 5.0 är bl a:

• Stöd för ’multitrådning’ – användarna kan testa med allt mellan 2 och 24 parallella ”trådar”. Det ger en tydlig bild av hur applikationen presterar i en riktig webbläsare eftersom ProxySniffer härmar den mängd trådar den önskade webbläsaren använder.
  •  Integration med Apica LoadTest Portal: Användarna kan ladda upp sina scenarier och resultat till Apicas webbaserade lasttestportal, och flytta befintliga eller nya data eller skript från ProxySniffer in till portalen. Detta ger en möjlighet att utnyttja hela Apicas agentnätverk, samt andra produkter.
  • ”Pure Cloud”: Apica ProxySniffer genererar last med hjälp av molnresurser på Amazon Web Services eller Apicas eget lasttestnätverk. Genom att hyra tillfälliga lasttestagenter från AWS via EC2, så är de aktiva så länge kunden vill och kan stängas snabbt och enkelt för en kostnadseffektiv testprocess. Man "hyr" helt enkelt molnutrymme per timme som kan användas för att skapa belastningsgeneratorer för alla som behöver det inom ProxySniffer.

Apica ProxySniffer är nu ännu bättre utformat för kundanpassade och skalbara lasttester. Stresstester är den enda möjligheten att få reda på var gränserna går för din webbapplikations kapacitet. Genom att skapa virtuella lastkluster, med hjälp av AWS moln, kan vi ge våra kunder möjligheten att göra jättelika lasttestscenarier på upp till en miljon samtidiga användare – som liknar besökarnas riktiga beteenden, säger Sven Hammar, VD, Apica.

Tillsammans med våra verktyg för prestandaövervakning, bl a Apica WebPerformance, ger Apica ProxySniffer organisationer en grundlig insikt i var eventuella flaskhalsar finns på webbsajter och i applikationer. Genom att gå till botten med problemen kan de spara tid och pengar – och samtidigt erbjuda slutanvändarna en bättre upplevelse.

Apica ProxySniffer har ett flertal olika flexibla och kundanpassade prisalternativ. Användarna kan välja mellan att testa en särskild applikation eller att göra regelbundna löpande tester.

Apicas uppsättning av avancerade verktyg, Apica WebExcellence Suite, inkluderar Apica LoadTest, Apica WebPerformance, Apica ProxySniffer och Apica WebOverload. De testar webbapplikationer med avseende på maximal kapacitet, daglig prestanda, förbättrade laddningstider samt skyddar mot belastningstoppar.