Apica och New Relic ingår partnerskap och släpper ny kraftfull integration

Integrera lasttestdata med Application Performance Monitoring-data från New Relic i Apicas lasttestportal Apica LoadTest för fullständig insyn i affärskritiska applikationer

November 14, 2014 – Apica, ledande företag inom webbprestanda, monitorering och högkvalitativa lasttestverktyg, har tillsammans med New Relic, ett snabbt växande mjukvaruföretag experter på analys och Application Performance Monitoring(APM), ingått ett partnerskap. Partnerskapet och integrationen ger en effektivare felsökningsprocess av prestandarelaterade problem i applikationer genom korrelation av resultatdata från lasttester i Apica LoadTest med mätdata från New Relic APM.

“New Relics högkvalitativa plattform för APM tillsammans med Apicas kraftfulla plattform för lasttest genererar intuitiva rapporter med detaljerad mätdata för effektiv analys och problemlösning.” säger Erik Torlén, VP R&D Apica.

Att hantera och upprätthålla högpresterande mobil-, webb- och molnapplikationer kräver en proaktiv, mångsidig strategi för prestandatestning. Applikationer används idag på en rad olika enheter och miljöer som ställer höga krav, blir allt mer komplexa och viktiga för företag att säkerställa. I takt med ökade krav på last och oväntade peak events är prestandaoptimering en viktig del i förvaltning. Apica och New Relics partnerskap hjälper företag att effektivisera processer och bättre analysera de direkta effekterna last har på affärskritiska transaktioner.

Integrationen ger en överskådlig vy för felsökning och prestandaoptimering genom resultat från New Relic APM tillsammans med lasttestresultat från Apicas LoadTest. New Relic APM-transaktioner analyserar hur prestandan påverkas under stress från början till slut, följ utvecklingen av affärskritiska transaktioner genom hela miljön under stress genom monitorering i realtid.

“Integrationen mellan Apica och New Relic ger detaljerad insyn i applikationsprestanda”, säger Apicas VD Sven Hammar. “Dessa två kraftfulla teknologier kombineras för att skapa en kraftfull plattform för lasttester och monitorering”.

För mer information om New Relic och Apica integrationen, besök:

• new relic
  • apm

Om Apica

Apica är ett svenskt företag som tillhandahåller internetbaserade tjänster för lasttester och prestandaanalyser av affärskritiska mobil- och webbapplikationer. Med Apicas tjänster kan kunderna snabbt och effektivt höja kvaliteten, tillgängligheten och prestandan på webbtjänster med tillhörande applikationer.

Företaget har kontor/testcenter i Stockholm och Santa Monica, USA, och kontor i London, New York samt Zürich. Tjänsterna baseras på ett globalt nätverk av mätpunkter, lastkapacitet på mer än 2,5 miljoner virtuella användare och med mer än 30 Gbps internettrafik. Apica har idag fler än 50 lastcentra i USA, England, Asien och Sverige, med möjlighet att enkelt utöka kapaciteten utöver detta via partners molntjänster.

Apica grundades 2005. Bland kunderna återfinns ledande företag och myndigheter i Sverige, Europa och USA.www.apicasystem.com/se