Apica växer stadigt och rekryterar flertalet nya medarbetare

IT-företaget Apica, ledande inom lasttester, prestandaanalyser och övervakning av webbsajter, molntjänster och mobila applikationer, växer stadigt och förstärker organisationen med fem nya medarbetare inom försäljning, utveckling och leverans.

IT-företaget Apica, experter på att testa, utvärdera och kvalitetssäkra webbplatser, växer stadigt på den svenska och internationella marknaden. Nu stärker företaget upp organisationen ytterligare och rekryterar fem stycken nya medarbetare.

• Pehr Dunger är ny Key Account Manager på Apica. Pehr har arbetat som egenkonsult inom försäljning, bl a hos kommunikationsbyrån Ottoboni och rättighetsbyrån Rightsmart. Förutom detta har Pehr en bakgrund som agent åt flertalet artister och idrottare. Pehr har studerat vid marknadsföring på IHM Business Schoolsamt har varit nominerad till Årets Affärsnätverkare under åren 2009 till 2012. (Bildlänk)
  • Amir Ashfaq är ny programvaruutvecklare på Apica. Amir kommer från en tjänst som konsult på Nordforce Technology AB. Innan dess arbetade han som Software Developer på Security Zone Ltd i Pakistan. Amir har en magisterexamen i Interactive SystemEngineering från Kungliga Tekniska Högskolan, KTH, samt en kandidatexamen i Computer Sciences från University Pakistan. Amir är dessutom Oracle Certified Professional, Java SE 6 programmering. (Bildlänk)

• Mikael Thinsz har nyligen anställts som Service Delivery Manager med ansvar för projektledning av lasttestprojekt samt kontinuerlig uppföljning med befintliga kunder. Mikael kommer närmast från en tjänst som projektledare hos Tieto Sweden, där han även tidigare arbetat som Service Manager och Incident Manager. Mikael har studerat elektroteknik och datateknik på Kungliga Tekniska Högskolan, KTH, samt är certifierad inom projektledning. (Bildlänk)
  • Patrick Moser har anställts som Head of Enterprise Consulting på Apica. Patrick kommer närmast från en anställning som konsultchef och Operations Manager på test- och QA-företaget SQS. Dessförinnan arbetade han som Nordisk teknikchef på testproduktföretaget Mercury Interactive. Patrick har dessutom arbetat på det amerikanska databasföretaget Sybase samt Ericsson Data. Patrick är utbildad systemvetare från Uppsala Universitet med 28 års IT-erfarenhet. Patrick har genomgående arbetat i roller med ansvar för tekniska produkter/lösningar samt uppbyggnad av tjänsteleverans inom dessa områden. (Bildlänk)
  • Daniel Bengtsson är ny Performance Engineer på Apicas Los Angeles-kontor. Daniel kommer närmast från en tjänst som systemutvecklare på Thomas Cook Northern Europe, där han förutom utveckling arbetade med prestandaanalys och optimering av webbsystem och var även ansvarig för APM-implementation. Innan Thomas Cook arbetade Daniel med systemutveckling som konsult på WM-data. (Bildlänk)

Apica har idag cirka 50 anställda i Sverige och utomlands. Apica grundades 2005 och har huvudkontor i Stockholm och Santa Monica, med ytterligare kontor i New York, London och Zürich.

Apica

Apicas prestandablogg

Apica är ett svenskt företag som tillhandahåller internetbaserade tjänster som utför avancerade lasttester och prestandaanalyser av affärskritiska webbapplikationer. Med Apicas tjänster kan kunderna snabbt och effektivt höja kvaliteten, tillgängligheten och prestandan på webbplatser med tillhörande applikationer och servermiljöer.
Företaget har kontor/testcenter i Stockholm, över 200 mätpunkter i Norden, Europa och USA, samt lastkapacitet på mer än 30 GB/s syntetisk internettrafik från femtio lastcentra i USA, England och Sverige.

Apica grundades 2005 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Sven Hammar är VD. Bland kunderna återfinns flera stora svenska företag och myndigheter. Se www.apicasystem.com