Webbexperterna Apica fortsätter att växa – två nya medarbetare

Leif Nordlund är rekryterad till Apica som affärsutvecklare efter att tidigare arbetat inom IT-branschen som systemutvecklare, säljare och affärsutvecklare. Leif kommer senast från AMD där han var regionansvarig med ansvar för Nordiska företagskunder samt för affärsområdet High Performance Computing inom Europa. Leif har även 8 år som partnersäljare och produktmarknadschef på Sun Microsystems i ryggen.

– Vi har haft ett fantastiskt 2012 med flera nya produktlanseringar, nya partnerskap och en lovande internationell expansion. Vi har också attraherat 35 miljoner kronor i riskkapital från fyra svenska riskkapitalbolag. Med nyrekryteringarna kommer vi under 2013 att kunna vidareutveckla våra kund- och partnerrelationer ytterligare, säger Apicas VD Sven Hammar.

Christian Paulsen är ny projektledare på Apica och kommer senast från The Mobile Life, ett bolag inom apputveckling för iOS, Android & Windows Phone med verksamhet i Stockholm och Singapore. På The Mobile Life arbetade Christian som säljande projektledare och har sammanlagt drygt tio års erfarenhet från IT-branschen.

Apica har idag cirka 30 anställda i Sverige och tolv utomlands. Internationellt har företaget verksamhet i USA, Österrike och England samt utveckling i Tjeckien och Indien. Antalet kunder har ökat starkt under de senaste åren och Apica har nu fler än 350+ kunder världen över.

• amd
  • leif nordlund