Webbexperterna växer över sommaren – tre nya medarbetare till Apica

Apica förstärker sin support samt säljavdelning med en ny support engineer, en systems engineer samt en ny account manager.

Det svenska IT-företaget Apica, experter på att testa, utvärdera och kvalitetssäkra webbplatser, har under sommaren förstärkt sin personalstyrka med tre nya medarbetare: Erik Alfredsson som Support Engineer, Erik Forsman som Systems Engineer och Mattias Skantz som Account Manager. Detta är ett led i den fortsatta satsningen på den svenska marknaden.

Erik Alfredsson är ny Support Engineer på Apica. Han kommer direkt från yrkeshögskolan Nackademin där han utbildade sig till Linux system- och nätverks-administratör. Erik har tidigare Jobbat med webblösningar för fastighetsautomation

Erik Forsman är ny Systems Engineer på Apica. Erik är nyutexaminerad från Linnéuniversitetet där han utbildade sig till IT-tekniker med fokus på nätverk och infrastruktur. Erik har en kandidatexamen i datavetenskap och har under universitetstiden även arbetat som IT-support och amanuens på institutionen.

Mattias Skantz är ny Account Manager (kontoansvarig) på Apica. Mattias kommer att arbeta med nya och befintliga kunder. Mattias är i grunden utbildad på IHM Business School och kommer närmast från Team Digital Office där han var Account Manager.

Apica har idag cirka 30 anställda i Sverige och tolv utomlands. Internationellt har företaget verksamhet i USA och England samt utveckling i Tjeckien och Indien. Omsättningen har ökat starkt under de senaste åren och var 2011 närmare 25 miljoner kronor.

• engineer
  • manager