Ytterligare förstärkningar till snabbväxande Apica

Det svenska IT-företaget Apica, experter inom webbprestanda, fortsätter att expandera genom att växa med fem nya personer i februari. Giovanni Bogdan blir ny avdelningschef för Inside Sales på Apica, Patrick Olsson tar rollen som Project Lead/System Engineer och Christoffer Everts börjar på Inside Sales. Weronica Lium blir ny VP Marketing EMEA och Daniel Löfgren börjar som Support Manager.

Giovanni Bogdan, kommer närmast från egen verksamhet. Giovanni har arbetat med försäljning i 18 år inom områdena innesälj, Account och som Key Account Manager.

Weronica Lium är ny VP Marketing EMEA. Weronica var tidigare Nordisk Produktchef för VAIO hos SONY och dessförinnan Nordisk Marknadschef på Toshiba. Hon har en MBA från Handelshögskolan i Stockholm.

Daniel Löfgren blir ny Support Manager. Han är 41 år gammal och har jobbat med IT sedan 2005, främst med hosting och support. Daniel kommer närmast från säkerhetsföretaget Stay Secure där han arbetade som Supportansvarig.

Patrick Olsson kommer senast från Attigo, där han innehade rollen som operativ chef samt försäljningschef. Patrick har tidigare även arbetat för Apica som Key Account Manager med ansvar för partnersamarbeten på den nordiska marknaden.

Christofer Evers har erfarenhet inom sälj och IT. Han kommer närmast från en position som projektansvarig och extern konsult för bland annat Cisco, Cygate, TDC, Caperio och Atea.

• expansion
  • medarbetare
  • jobb

Apica är ett svenskt företag som tillhandahåller internetbaserade tjänster som utför avancerade lasttester och prestandaanalyser av affärskritiska webbapplikationer. Med Apicas tjänster kan kunderna snabbt och effektivt höja kvaliteten, tillgängligheten och prestandan på webbplatser med tillhörande applikationer och servermiljöer.

Företaget har huvudkontor i Stockholm samt ca 300 mätpunkter i Norden, Europa och Usa. Apica har utöver detta fler än femtio testcentra i USA, Asien, Europa och Sverige som tillsammans kan generera lasttester på totalt mer än en miljon samtidiga besökare till en webbsajt.

Apica grundades 2005 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Sven Hammar är VD. Bland kunderna återfinns flera stora svenska företag och myndigheter. Se www.apicasystem.com