APL har samlat in 70 000 till förmån för flyktingar

Under förra veckan uppmanades APLs medarbetare att ge ett bidrag till förmån för nyanlända flyktingar. Insamlingen har genomförts via Rädda Barnen och när medarbetarna lämnat sina bidrag skulle APL skänka lika mycket. Nu är insamlingen avslutad med ett gott resultat!

Insamlingen har lett till att APL bidrar med 70 000 kronor till Rädda barnen för deras arbete med nyanlända flyktingar. Där APLs medarbetare tillsammans samlade in den ena halvan och APL stod för den andra halvan.

-Jag är otroligt stolt att så många medarbetare varit med och bidragit och att vi lyckades samla in så mycket pengar, säger Eva Sjökvist Saers, VD APL. Jag hoppas att vår insats förbättrar situationen för de flyktingar som nu kommer till Sverige och det känns väldigt bra att vårt bidrag är inriktat på de ensamkommande barnen som lämnat sina familjer för att finna en ny trygghet här i Sverige.

APL utvecklar och tillverkar läkemedel som förbättrar och räddar liv, det gör vi tillsammans med vården och kunder/samarbetspartners inom Life science. Vi har fokus på individanpassade läkemedel och särläkemedel för patienter med sällsynta sjukdomar, i många fall rör det sig om barn. Som en del av detta känns det extra viktigt för oss att stödja en organisation som ligger nära vårt verksamhetsområde och gör en framstående insats i denna aktuella flyktingkatastrof.

Tillsammans förbättrar och räddar vi liv!

Läs gärna mer om Rädda Barnen och deras insats på deras hemsida

För mer information kontakta APL:

Eva Sjökvist Saers, VD

E-post: eva.sjokvistsaers@apl.se