Besök från Mellanöstern

Besök från Mellanöstern

En typisk septemberdag i Göteborg, när regnet nästan kom horisontellt, välkomnade vi en stor grupp av köpare och handlare från Mellanöstern för att delta i lastning av sågat virke på våra load plates. För många var detta ett första besök på terminalen för att se hanteringen på plats vilket gav en omedelbar bekräftelse på fördelarna med att vara belägna i terminalen, hastigheten med vilken lasten laddas med hjälp av load plate tekniken och den snabba hanteringen direkt i in terminalen.Uni4 var värd vid evenemanget som avslutades med en rundtur i terminalen där vi upplevde den hektiska aktiviteten kring lastning och lossning av fartyg. "Vi hade en väldigt konstruktiv dag med många" aha moments "för våra kunder som nu har en mycket bättre inblick i de fördelar som Göteborg erbjuder för godsflödet. Att den faktiska köparen av virket kunde betjäna load platen själv var ett fantastiskt ögonblick”, säger Morten Brühl, CCO på APM Terminals Gothenburg.