På bilden : APM Terminals Gothenburgs VD Henrik Kristensen

Samarbete som knyter ihop väst med öst

Den 22 januari samlades speditörer, rederier, åkare och järnvägsoperatörer till ett seminarium hos Södertälje Hamn, i samarbete med APM Terminals.

Under seminariet berättade APM Terminals, Södertälje Hamn och Green Cargo om samarbetet dem emellan, för att knyta samman Stockholmregionen med Skandinaviens största containerhamn i Göteborg.

Genom effektiva, miljövänliga och intermodal järnvägslösningar mellan Göteborg och Södertälje Hamn möjliggör det att Stockholmsregionen nu kan nås över imponerande en natt!

Samarbetet har sin grund i önskemålet från flera kunder om snabbare, bättre och mer transparenta transportlösningar i en alltmer digitaliserad värld. En viktig del är att skapa en gemensam plattform för kommunikation och tullhantering, så att bättre kontroll över var godset befinner sig kan etableras.