Presskonferens: Stora förändringar i APM Terminals Gothenburgs verksamhet

Presskonferens: Stora förändringar i APM Terminals Gothenburgs verksamhet

APM Terminals Gothenburg bjuder in till presskonferens med anledning av omfattande planerade förändringar för verksamheten i Göteborg. Välkomna idag klockan 10.30.

Plats: Sydatlanten 10, Göteborg. Vägbeskrivning

Tid: 20 juni klockan 10.30- ca 11.30

Anmälan: Vänligen anmäl dig till Åsa Frykberg telefon 070-758 16 22 eller till asa@morepr.se

Ackreditering: Presslegitimation

Under presskonferensen deltar:

Henrik Kristensen, VD, APM Terminals Gothenburg
Sophia Tuveson, HR & Förhandlingschef, APM Terminals Gothenburg
Joakim Ärlund, VD, Sveriges Hamnar

Välkomna!

Henrik Kristensen

APM Terminals Gothenburg är Nordens största containerterminal. Här skeppas drygt 50 procent av alla containrar till och från Sverige. APM Terminals Gothenburg, som är i drift sedan 2012, rymmer både direktanlöp, oceangående fartyg som kommer direkt från andra världsdelar samt feederfartyg från hamnar i norra Europa. APM Terminals Gothenburg är den enda terminalen i Sverige som har kapacitet att ta emot och hantera de största oceangående fartygen upp till 20.000 TEU-kapacitet. Cirka hälften av alla containrar till och från containerterminalen transporteras med järnväg, vilket innebär stora miljövinster. APM Terminals med huvudkontor i Haag i Nederländerna har 22 000 anställda i 59 länder och omsätter 4,17 miljarder USD (2016).