ApoEx förvärv från Apotek Hjärtat nu fullbordat

ApoEx tecknade i somras avtal med Apotek Hjärtat om att köpa bolagets vård- och omsorgsverksamhet. I avtalet ingick även Apovet, med en stark position på den svenska marknaden för djurläkemedel. Förvärvet är nu fullbordat.

Genom förvärvet stärker ApoEx sin roll som landets största privatägda leverantör av läkemedel. Antalet medarbetare i ApoEx ökar till cirka 220. – Vi har sedan sommaren arbetat hårt med att få all logistik och alla system på plats. Nu glädjs vi åt att äntligen kunna välkomna de nya kollegorna till ApoEx-familjen, förklarar Jens Berlips, vd och grundare av ApoEx.

Det tidigare pressmeddelandet hittar du här: ApoEx köper affärsområde av Apotek Hjärtat.

• Medicin, läkemedel

ApoEx grundades 2010 i syfte att förenkla och förbättra vården. Sedan dess har tusentals vårdföretag inom privat och offentlig sektor valt ApoEx som sin strategiska partner avseende försörjning av läkemedel och förbrukningsmaterial. Verksamheten kännetecknas av kunddriven innovation och attityden att ingenting är omöjligt. Vill du utvecklas med oss? Läs mer om ApoEx på www.apoex.se.

Jens Berlips, vd ApoEx, 070-399 91 12, jens@apoex.se