Apollo dubbelt belönad på Guldbladet-galan

Apollos vann fina priser när tävlingen Guldbladet avgjorde i går på Berns. Marie Lindqvist, nordisk marknadschef på Apollo, vann det nyinstiftade priser som bästa content köpare och Apollos inspirationsmagasin vann silverbladet i kategorin bästa nykomling.

Guldbladet är en tävling i redaktionell kommunikation och content marketing. Apollo var nominerad i tre kategorier och gick alltså hem med två priser. Apollos inspirationsmagasin fick silverbladet som bästa nykomling. Och Marie Lindqvist fick ta emot det nyinstiftade priset som bästa content köpare med motiveringen:

”Marie Lindqvist, Nordisk marknadschef, tog 2013 beslutet att storsatsa på Apollos egna mediekanaler och content marketing. Apollo, tredje störst på charterkartan med målsättning att klättra har de senaste året flyttat fram sina positioner rejält. Marie har tagit fram och implementerat en kommunikationsstrategi som syr samman köpta, egna och förtjänade medier. Contentstrategin omfattar print och digitalt och stödjer potentiella kunder i alla faser av deras jakt på resupplevelser. Och det funkar– de som konsumerar redaktionell kommunikation köper dyrare och längre resor än
vad de initialt planerat. Marie är en tongivande röst i en bransch som är i
förändring och vågar satsa på content i stor skala.”

Guldbladet arrangeras av Swedish Content Agencies. Bidragen bedöms av en jury inom journalistik, formgivning och marknadskommunikation.