Apollo firar 25 år med nostalgi och galna priser

I år fyller Apollo 25 år. Det som började med en resa till Aten med 80 personer 1986, är nu en av Sveriges största researrangörer, Apollo, med ett eget flygbolag, Novair.

På sin hemsida kommer Apollo att under resten av året, en gång varje månad, ha ett smått galet erbjudande som bara gäller under ”jubileumsdagen”. Men också andra prisöverraskningar, och en hel del nostalgi…

Den som är musikintresserad kan till exempel njuta av en Spotifylista med musik bara från 1986, och de som är intresserade av historia eller kuriosa finner listor med stora och små händelser från 1986, och annat roligt som historiska katalogomslag.

-
Vi kommer att fira vår 25-årsdag hela året, berättar Apollos informationschef Kajsa Moström, våra gäster kommer att märka det om de följer vad som händer på vår jubileumssida.

Det har hänt mycket sedan Apollos första plan med 80 glada semesterfirare lyfte mot Aten i april 1986. Charterkartan har helt ritats om tack vare globaliseringen, EU-medlemskap och friare flygtrafik.

Förr begränsades urvalet av charterresmål till framförallt europeiska destinationer, och under slutet av åttiotalet var medelhavsländerna Grekland, Spanien och Italien de hetaste resmålen. Thailand, som i dag är ett andra hem för många svenskar, var ett paradis utom räckhåll för de flesta.

Mer betraktelser kring hur chartervärlden utvecklats kommer snart på jubileumssidan.

-
Det har hänt en hel del i vår bransch under 25 år, säger Kajsa Moström avslutningsvis.

För mer information kontakta: Kajsa Moström, informationschef Apollo, tel: 08-673 85 03, 070-672 32 00

Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge och Danmark även flygbolaget Novair, Golf Plaisir i Sverigen och Falk Lauritsen i Danmark.. Kuoni Scandinavia har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen. www.apollo.se

• Semester