Apollo och Alexandra Pascalidou i nytt samarbete för mer upplevelserika Greklandssemestrar

Apollo och Alexandra Pascalidou inleder ett samarbete. För Apollos räkning genomför Alexandra en första-i-sitt-slag boost-camp för föräldrar med barn. Dessutom genomförs en yoga- och gourmetresa med Malin Berghagen till Santorini och en träningsresa till Kos.

Alexandra Pascalidou kommer under sommaren att göra tre gästspel på olika hotell med olika teman:

- En boost-camp för föräldrar och barn till Kreta i augusti.

- En yoga-resa till Santorini med Malin Berghagen i september.

- Och en tränings- och inspirationsresa till Kos i juli.

-Precis som Alexandra har Apollos sina rötter i Grekland. För oss kändes det naturligt att inleda ett samarbete med henne för att våra gäster ska kunna få ut det där lilla extra av sin Greklandssemester, säger Nina Hornewall, chef för Apollo i Sverige.

Unik BoostCamp på Kreta för  föräldrar
Aldrig tidigare har enliknande BoostCamp-resa för  föräldrar arrangerats. Det blir en helt unik resa där föräldrar får tid att träna och ladda batterierna på egen hand. Men där det även ges tid att dela unika upplevelser och träna tillsammans med barnen.

- Det är resan för alla pappor och mammor som ännu inte spikat semestern med barnen och
drömmer om en hälsoresa som blir en rivstart inför skol- och jobbstarten, säger
Alexandra Pascalidou. Resan bjuder på varierad träning som kommer göra oss starka
som oxar, smidiga som kobror och viga som gummiband, säger Alexandra.

Träningen genomför Alexandra Pascalidou tillsammas med en av Sveriges bästa tränare, Johan Lindqvist, nybliven pappa och kampsportsmästare, stuntman, före detta gymnast och hockeyspelare. Johan är PT för flera kända svenskar, leder Boot Camps mm.

Tillsammans formar vi ett fysiskt och mentalt stärkande och lekfullt program där föräldrarna
får träna själva varje morgon medan barnen leker med en ledare. Sen finns tid för bad och bus. På eftermiddagarna tränar vi tillsammans med våra barn. Det blir allt från brottning, vattengympa, stafetter, gymnastik och akroyoga till försvarstekniker.

Resan går till hotell Triton på Kreta den 2-9 augusti.

Yoga på Santorini
En exklusiv yoga- och matresa där kroppen utmanas fysiskt, sinnet stärks och själen belönas med skönhet, avkoppling och magisk mat. Lämna stress och måsten hemma, släpp kontrollen, packa ner strandtofflor och saronger, dagbok och badkläder. Malin Berghagen inviger oss i
yogans ljuvliga värld i soluppgång och solnedgång.- Som ciceron leder jag er genom grekiska gränder och livets labyrinter. Vi varierar träningen med allt från strandpromenader till kampsport, mediterar i lavasand, simmar i Egeiska havet och klättrar i klippor. På kvällarna äter vi makrobiotiska middagar på mina favoritkrogar där
prisbelönta kockar gör underverk med organiska, närodlade råvaror och ni introduceras i den lokala kokkonstens och kulturens hemligheter, berättar Alexandra.

Resan går till hotell Notos There& Spa på Santorini den 30 augusti - 6 september

Förutom dessa två resor kommer Alexandra gästspela som instruktör under en vecka på Kos.

Den 23-30 juli gästspelar Alexandra Pascalidou på hotellenKipriotis Panorama Aqualand och Kipriotis Panorama & Suites. Varje morgon tar Alexandra med oss på
en fysiskt och mentalt utmanande tur. Alexandra berättar om sitt Grekland,
anekdoter ur forntid, samtid och framtid och om sina böcker. Hon delar också ut
sina egna kreativitetsknep till er som vill göra semestern till något utöver