Apollo öppnar för resor till Egypten redan i påsk

Efter UDs beslut i måndags att lätta på avrådan från icke nödvändiga resor till Egypten återinför Apollo nu resor till Hurghada tidigare än planerat. Redan till påsk går första resan.

- Det är en väldig glad nyhet att vi nu kan återinföra resorna till Egypten. Både för resenärernas och Egyptens skull. Turismen står för en betydande del av landets ekonomi och svenskarna har verkligen tagit Egypten till sig som resmål. Nyheten kommer bli en lättnad för många, säger Kajsa Moström, informationschef på Apollo.

Till en början öppnas resorna till Hurghada upp:
Den 17 april avgår det första flyget från Arlanda till Hurghada.
Dagen efter, den 18 april, kan man flyga från Göteborg, Landvetter till Hurghada.

Kajsa Moström, informationschef Apollo, tel: 08-673 86 03

Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge och Danmark även flygbolaget Novair, Golf Plaisir i Sverigen och Falk Lauritsen i Danmark.. Kuoni Scandinavia har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen.

• PR, kommunikation